Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Räven raskar över gården!

Publicerad 2014-12-02 19:35:00 i Jakt med Dan nybörjaren!, Leva med ryggvärk!,

Denna rävhanne sköt jag den 5 november på ett avstånd av 235 meter! Jag jagade med en bössa av märket Thomson Venture kaliber 223. Kikarsikte Trijicon AccuPoint 2,5-10x56 samt ljuddämpare Vmac Havanna 125.
Min hund Gibson är lika nyfiken på vilket vilt det än gäller, han är duktig på att söka upp och markera var viltet ligger, så äre ba!!!
 
När jag var tolv, följde jag med min far på jakt och vi sköt en fågel. Han låg där och någonting slog mig. Varför kallar vi det nöje att döda denna varelse som var lika lyckliga som jag var när jag vaknade denna morgon! / Marv Levy
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela