Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Varför går tiden så fort?

Publicerad 2018-02-23 20:01:33 i Familjeliv, Leva med ryggvärk!,

Jag har blivit tidsbestulen! Alltså tiden går så rasande snabbt så jag blir nästan förtvivlad! Här är jag liggandes på en mjuk och skön fäll, som helt oförstörd liten 6 månaders herre. Nu är jag 60 år och vet med mig att jag börjar närma mig åldern då prat om sjukdomar blir det genomgående temat vid all social kontakt!!!
 
Lustigt nog så känns det som om tiden har gått snabbare ju äldre jag blivit, trots att jag vet att så är inte fallet! Jag rent av känner mig bestulen på tid. Från det att barnen var små och till nu känns som 5 - 6 år men är i verkligheten drygt 35, fattar ni vad besynnerligt och ledsamt på samma gång!
 
Här är jag 9-10 år och sitter och kollar på småkryp tillsammans med min dåvarande bästis Stefan. Från det att denna bild togs och fram till nu känns banne mig inte som ca 50 år! Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det!
 
Slutligen så har jag kommit upp i dryga 20-årsåldern. Bilden tagen omkring 1976 - 1977 och det känns inte alls så länge sen, jag minns till och med vad jag drack, jo det var strårom och portello eller trocadero. Detta är alltså ca 40 år sedan! Får jag leva i 40 år till så är jag 100 år när jag dör, vilket jag förmodligen aldrig blir utan får vara nog så glad om jag blir 99!
 
Nä fy sjutton vad tiden går fort så här med perspektiv. Jag har ju så himla mycket ogjort och jag hoppas så ofantligt mycket på att vårens ryggoperation ska hjälpa mig "på fötter" igen.
Om så blir fallet så ska jag hinna med en massa roliga saker. Vad det är för något jag vill göra säger jag inte nu, utan ni får ge er till tåls tills den dagen kommer, så är'e ba!!!
Till slut så vill jag hälsa till er alla att SIMMA LUGNT!!!
 
Det förflutna är ett spöke, framtiden är en dröm, och allt vi någonsin har
är nuet! /Bill Cosby
 
dan

Kommentarer

Postat av: Svågerskan

Publicerad 2015-07-31 20:34:16

Dan, hav tröst! Det är inte vi som blir äldre, det är bara våra barn och barnbarn som växer. Tro inte på spegeln! Jag minns dig från det du var 12 och det är många roliga minnen. Jag är ju inte gammal (inte i min spegel).

Svar: Kan jag få låna din spegel då "Svågerskan"!!! ;-)
Dan Jonsson

Postat av: Svågerskan

Publicerad 2015-08-01 18:09:12

Kom och hämta. Tala om före så jag hinner sätta på kaffe

Postat av: Svågerskan

Publicerad 2018-02-07 10:43:38

Då ska du vet att vår tid går lika fort. Jag minns dina hyss sedan den tiden. Ja, inte alla då. Men grodan i mormor Gullans hand t.ex. Du kolla dina mobil!!!!!

Svar: Ja grodan ja, ha ha! Det var nog inget hyss, ja var bara sådan! Å tänk alla fina foton som togs där min skalle stack fram på de mest olämpliga sätt, ja satan i gatan sådan unge jag var, ha ha. Men jag är nog lika tokig nu som då!!!
Dan Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela