Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Intimitet i insektsvärlden!

Publicerad 2015-09-10 22:30:00 i Djur och natur, Leva med ryggvärk!,

När jag kom ner på badstranden idag när jag och Ebba tog vår promenad så var det två stycken som älskade på stranden! Jag smög mig tyst fram och fotade hela akten som de två trollsländorna genomförde utan minsta blygsel.
 
De var så upptagna i den intensiva akten, så de märkte inte att jag var så nära som 10 cm med kameran.
 
På riktigt nära håll se ser man att honan håller fast hanen på huvudet samtidigt som han håller i "svansen" på henne och samtidigt har han fört sin yttersta bakdel mot honans "någonting". Eftersom jag inte vet hur det fungerar hos dessa trollsländor så kan det helt enkelt vara tvärtom! Ett vet jag i alla fall och det är att det rör sig om en parning, eller? Jag tror att paret är någon art av ängstrollslända! Ni som vet vilken art det rör sig om kan gärna kommentera det!!!
 
Sex kan göra de största, starkaste och mest maktfullkomliga män
till nallebjörnar! / Isaac Bashevis Singer
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela