Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fler spår i naturen!

Publicerad 2019-02-15 15:35:52 i Djur och natur, Leva med ryggvärk!,

(null)

(null)
Vad har vi här då, mitt ute på Lomsjöns is? Vad jag kan gissa mig till har en duvhök slagit och dödat en kråka. Därefter har den flugit iväg med sitt byte för att på en lugnare och mer skyddad plats få sig ett skrovmål.

Senare, förmodligen under natten, har en räv nosat sig fram till platsen och blodlukten har fått den att gräva en grop för att undersöka om något ätbart stod att finna.

De enda djurspår som leder fram till slagplatsen är rävspår så därför vet jag att det varit räv här och grävt gropen!

Spåren i snön har mycket att berätta, så stanna upp och ta er en titt nästa gång du är ute i skogen, du kommer att bli förvånad över hur mycket spännande du kan upptäcka och förstå av spåren i snön.

För att läsa sig mer så finns det böcker och sidor på Internet som kan lära dig att tolka spåren du ser!

Det finns ingen kunskap som inte  är värdefull! /Edmund Burke

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela