Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Jag känner mig bestulen!

Publicerad 2019-01-17 18:50:45 i Funderationer!, Leva med ryggvärk!,

(null)

Varje dag går jag förbi en stor spegel i vår hall. Idag så slogs jag av tanken att jag fyller sextiotvå år (62) nu i sommar. 

Men jag känner mig ABSOLUT inte så pass gammal, mer som trettiofem (35). Så nu så känner jag mig definitivt bestulen på minst tjugofem år (25). 

Hur ska jag annars förklara den känsla jag har, att livet bara rusat fram utan någon som helst chans för mig att hejda det en smula!

En fråga som jag således ställer är, vem i hela friden är det som stulit mina år? Vem eller vilka kan göra något så elakt? Det ska jag banne mig ta reda på och jag återkommer när jag har ett svar!!!

Om du vill ha ont om tid ska du ingenting göra! /Anton Tjechov

Ps Kan det vara någon fler som blivit bestulen? Jag bara undrar! Ds

dan

Kommentarer

Postat av: Svågerskan

Publicerad 2019-01-19 09:08:05

Käre Dan, Vad är alternativet? Njut varenda dag du vaknar och har Ingela vid din sida. Underbara barn och kärliga barnbarn . Det hade du inte för 25 år sedan!

Svar: Javisst ska jag njuta av livet så gott jag kan! Fram till att jag gjorde illa min rygg så rusade tiden fram, efter det så har den saktat av betydligt, mest för att jag rätt ofta bara kan ligga och titta i taket! Trots allt så är känslan och viljan på en 30-årings ålder och är sinnet ungt är nog mycket vunnet!!!
Dan Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela