Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ont i tummen som omväxling!

Publicerad 2019-06-20 19:22:15 i Allmänt, Familjeliv, Leva med ryggvärk!,

Skulle såga av en liten skruv (M3) med en bågsåg. Istället föra att sätta detaljen i skruvstädet så höll jag med ena handen och sågade med en bågsåg med den andra. Dumt nog så slant bågsågen, vilket jag egenligen kunde förutse med arslet, och bågfilsbladet sågade  därmed i min tumme, aaaaaaj!!!

Fick försöka att inte bloa ner hela garaget men lyckades trots allt blod fixa till ett omslag så pass att jag kunde sätta mig i bilen och åka till vårdcentralen.

Tre stygn senare kunde jag åka hem och fortsätta med mina förehavanden!
Nu är det länge sen jag skadade mig självförvållat vid eget arbete. I yngre dar mer regel än undantag, så jag hoppas verkligen att trenden på 25 skadefria år för alltid vara obruten bruten, peppar peppar ....!

(null)
Ett prydligt litet sår!

(null)
Farbror doktorn fick sy igen eländet!

(null)
Det gick snabbt att få till 3 stygn!

Så nu måste jag börja tänka mig för igen när jag ska jobba för egen hand, annars lär det upprepas som så ofta hänt mig i mina yngre år, dä ä ba pådä visäää!!!

Ambition är den misslyckades sista tillflykt! /Oscar Wilde

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela