Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Hjärta av guld!

Publicerad 2019-10-23 08:53:40 i Leva med ryggvärk!, Musik & dans,

(null)
Neil Young 

När jag ligger och har som ondast i ryggen och känner hur hopplösheten sveper in som en vind, lyssnar jag ofta på musik. En artist jag brukar lyssnar på är Neil Young och då framförallt på låten Heart of Gold! Sök rätt på den på youtube och lyssna, texten ser ni här nedanför. Kom inte sen och säg att den är kass, för det är den INTE!
 
HEART OF GOLD
I want to live
I want to give
I've been a miner for a heart of gold
It's these expressions I never give
That keep me searching for a heart of gold
And I'm getting old
'Keeps me searching for a heart of gold
And I'm getting old
I've been to Hollywood
I've been to Redwood
I crossed the ocean for a heart of gold
I've been in my mind it's such a fine line
That keeps me searching for a heart of gold
And I'm getting old
That keeps me searching for a heart of gold
And I'm getting old
'Keeps me searching for a heart of gold
Yeah 'keeps me searching and I'm old and old
'Keeps me searching for a heart of gold
I've been a miner for a heart of gold

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela