Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Käften kostar pengar!

Publicerad 2019-10-22 17:05:43 i Allmänt, Familjeliv, Leva med ryggvärk!,

(null)
När man ser räkningen!

 När jag gick i grundskolan så hatade jag att gå till tandläkaren. Alltid en sabla ångest och när man kom in i det eterluktande väntrummet var jag nästan spyfärdig av oro.
 Jag vet inte när det vände, kanske någon gång runt trettio, kanske senare? I vart fall så är besöken något av ett nöje idag! Jag till och med somnar under behandlingarna. Visst låter det knäppt? Näää det är knäppt, för jag tror att de flesta inte håller med.
 Men det finns ju alltid en baksida med det mesta och med tandläkarbesöken består den av RÄKNINGEN man får, ja fy å drag vilket elände! Dessutom så är det här med att bli till åren som med gammbilar, man går sönder här och där. För min del gäller det framförallt käftens innevånare tänderna, ä ba så!

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela