Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Sommar och Gotland!

Publicerad 2009-08-22 17:57:14 i Resor,

Redan höst och sommaren 2009 är förbi! Nu får man suga på de "karameller" man varit med om denna sommar. Väl lagrade på hårdisken så ligger en hel drös med sommarbilder, framförallt då från Gotlandsresan. Trots eländet med ryggen så var den resan helt enkelt kanon och jag kan nog lova på rak arm att Gotland kommer vi att besöka fler gånger!!! Här någtra bilder från ett av besöken i Visby!


Här är jag på väg mot en av de utsiktplatser som finns i Visby.


Det är en fantastisk utsikt över den gamla Hansastaden! Läs om Hansan här!


Riktigt så här nöjd var jag inte över att gå omkring efter affärsgatorna. Hade större lust att gå på museer än klädaffärer och annat. Men okey det var ganska trevligt det med.


Visby är en grön stad full av rosor och murgröna. Det känns inte som Sverige, snarare Medelhavet, när man är i Visby! Helt andra förutsättningar här än uppe i Örnsköldsvik. Men med den klimatpåverkan vi upplever så vet man aldrig vad framtiden har i sitt "sköte"


Vi avslutade med mat båda gångerna vi var i staden. Här ses från vänster Ingela, Bodil och Anders. Det var Bodil och Anders vi följde med på den här resan, då Anders skulle delta i en 3-dagars orientering på norra Gotland!


Som synes så valde jag entrecote med persiljesmör och pommes frites. Suveränt tillagad på en av de många matställen som kantar gatorna i Visby!

Lördagskväll ikväll och kommissarie Morse på nian klockan 21.00, glöm inte det! Luta er tillbaka, ta ett glas Pepsi Cola och njut för snart är det måndag! Men å andra sidan så är ju varje dag den första dagen i ditt fortsatta liv och full av möjligheter, tänk på de ni!

Det bästa med en resa upplever man hemma, dels före, dels efter!  /Sigmund Graff   

dan

Kommentarer

Postat av: samuel J

Publicerad 2009-08-23 00:40:19

nu du gammsvärfar, får du kika in min blogg hehe =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela