Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nya läsglasögon, snus och fredagsfräckis!

Publicerad 2009-12-18 16:23:14 i Familjeliv,

Fredag igen och som sjukskriven med smärtsam värk så försöker man hitta ljusglimtar i tillvaron hela tiden. Inte nog med att det är fredag, jag fick dessutom mina nya läsglasögon från Favoptic och snus från Snusbolaget att testa. Ovanpå det fick ett nytt nummer av "Allt om Historia" som är en kanonbra tidning om historia. För övrigt en av mina julklappar från förra året, alltså en helårsprenumiration! Det är helt otroligt vad billigt det är att köpa glasögon från "Favoptic" eller "Optikbutiken" på nätet. Dessa läsglasögon, som ni ser på bilden, kostade 395 kronor med fodral och frakt. Det enda man måste göra är att gå till en optiker och låta prova synen. Sen skickar man receptet tillsammans med de provbågar man lånat hem och skriver ner vilka bågar man vill ha. därefter så skickar man iväg förpackningen som företaget betalar frakten för och vips så har man glasögonen i sin hand, några dagar senare. Jag har köpt glasögon på detta vis i tre - fyra års tid och både läsglasögonen, solglasögonen och de vanliga för långseendet, har funkat helt utmärkt. Kanon är det, tycker jag!!!!!

Som sagt nu är det fredag och då ska ni ha det så bra därhemma. Det är skönt att kura ihop sig framför öppenspisen eller i soffan nu när det är så kallt, -20 grader här i Örnsköldsvik!! Käka något gott, busa lite eller ba va!!! Bara ni är snälla med er omgivning och med er själva. Kolla gärna in bonnpajka och bonnjänta som söker fru och man. Det börjar klockan 20.00 i fyran!! Som avslutning på detta inlägg så kommer det en liten fredagsfräckis. Nä nu ska jag gå och läsa "Allt Om Historia" med mina nya läsglasögon! Ha det!!!


Vad lite kan glädja mycket!!!

Nu till Fräckisen!!!

En man sitter hemma och kollar sport på tv när hans fru frågar:

- Kan du fixa lampan i hallen??

Han tittar snett på henne och säger:

- Ser jag ut som en elektriker ?

Men kan du fixa kylskåpsdörren då??

- Laga kylen !! Ser jag ut som en kylmontör??

Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren.
Han säger:

- Jag är f-n ingen snickare och fixar inga trappsteg!! Ser det ut som det står
Järnia i pannan på mig ? Jag har fått nog!!! Jag går till puben...

Han går till puben och dricker. Några timmar och börjar få skuldkänslor och bestämmer
sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna. När han kommer hem märker han att
trappsteget är lagat, lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel. 

- Älskling, hur har det här gått till?? 

- Tja, efter du hade gått satte jag mig på trappan och grät lite. Just då passerade en ung
man och frågade vad som var fel. Och jag sa som det var. Han erbjöd sig att fixa alla
sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.

-Jaha sa mannen: Vad blev det för sorts kaka då ??

Men Hallååååå...

- Ser jag ut som en konditor, eller???!!!!!

Bara det att det finns glädje, är en källa till glädje!  /Hjalmar Bergman

dan

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-12-18 17:43:39

Skitsnygga brillor pappa!! :) Tänkte just fråga om du börjat elda något i kaminen?! Förväntar mej uppåt 40 grader när jag kommer hem.

Postat av: Pappsen

Publicerad 2009-12-18 17:47:51

Så kallt lilla gumman???



mvh/Pappsen

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-19 10:45:12

Nej!!!! 40 plusgrader inne, när du har eldat!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela