Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Så olika men ändå så lika!

Publicerad 2009-12-01 16:17:14 i Våra Husdjur,

Idag fick Gibson en riktig lekomgång, som han sent glömmer!! I detta väder är det svårt att inte gå ut en sväng trots pinsamt eländig värk. Men okey sa jag till Gibbe, vi behöver ju inte gå så långt! När vi hade varit ute i 10-15 minuter så kom hon springande där på lägdan med husse och matte bakom kopplet. Det var Boxertiken Doris som kom!!! Oj vad de fick leka och busa! Doris som är 7 månader gammal älskar också att leka och busa runt. När man tittar på en Borderterrier och en Boxer så slås man av hur olika hundraser det finns! Den ena mer olik den andra. Men innerst inne finns samma beteenden eftersom de har samma anfäder! Det var det jag menade med "så olika men ändå så lika"!!! Gibson och Doris lovade varandra att det skulle bli mer bus i framtiden för det var ju hur kul som helst och hade vi inte brutit för att gå hem så hade de med största sannorlikhet lekt än! Kolla bilderna!!


Buset går runt i en lustiger dans!


De skulle nog ha busat än om de fått!


Här är den söta Doris 7 månader! Läs om Boxer HÄR! Läs om Boxerklubben HÄR!

Tappar du lusten till lek, då tappar du livet!  /André Bjerke

Det är bättre att leka än att inte göra någonting alls!  /Konfucius

dan

Kommentarer

Postat av: marion

Publicerad 2009-12-01 21:28:08

Men vilken fin kompis Gibson har!

Postat av: Mary

Publicerad 2013-12-05 12:35:17

hej jag undrar om doris bodde i en familj med några andra hundar som hete donna disel lupus dexter?

Svar: Vet ej då jag är ägare av borderterriern i inlägget och jag frågade aldrig om fler hundar fanns i huset eller vad Doris kullsyskon heter etc!!! Med vänlig hälsning/dan
Dan Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela