Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Snustestet hur gick det?

Publicerad 2009-12-11 16:06:19 i Familjeliv,


Nu Har jag snusat upp alla sju dosor som jag fick tillsänt mig från Snusbolaget! Det blev både bu och bä för de olika sorterna. Nu har jag fått förfrågan om jag också vill prova några nya smaker som nyligen tagits fram, och det ville jag! Resultat från det testet kommer vid ett senare tillfälle då jag avsmakat delikatesserna!! I min undersökning så har jag tagit med tillverkarens beskrivning av snussorten och sen gett min kommentar. Slutligen har jag betygsatt snuset med 1 - 5 dosor där 1 dosa står för dålig snus och 5 står för  kanongod, förstår ni? Något som inte framkommer i testet men som är allmänt för alla sorterna är det låga priset, Snusbolaget har alltså mycket bra pris vid beställning via nätet! Besök Snusbolaget hemsida HÄR! Här kommer testet!!!



 
Så här säger tillverkaren: Phantom Classic Lös är ett snus med en mildhet i sin traditionella tobakssmak. Till skillnad från till exempel Offroad Original Lös är inte tobakssmaken övertagande. Tobaken i Phantom Classic Lös är något pepprig och för definitivt tankarna till General Lös som de flesta känner till.

Så här tycker jag: Påminner inte ett dugg om General lös.  Luktar en aning lakrits med inslag av stall eller ladugård. Smaken har inget som överraskar, tvärtom. Upplevs något för söt. Färsk och fin och lätt att jobba med trots allt.

Betyg:
1(0) av 5 dosor


Så här säger tillverkaren: Phantom Classic Brown har till skillnad från Phantom Classic en grov smak av tobak. Phantom Classic Brown är också unik i sin rökiga smak, och riktar sig till den som uppskattar en framhävd, robust smak av tobak. 

Så här tycker jag: En god snus som för tankarna till Grovsnus. Lätt att jobba med och färsk och fin. Kan lätt bli en favorit bland traditionella Grovsnusare! Här får Swedish March se upp!

Betyg: 5 av 5 dosor 


Så här säger tillverkaren: Offroad Original Lös har en traditionell tobakssmak. Precis som till exempel General Lös, har Offroad Original Lös inslag av citrus och bergamott. Bergamott är en citrusfrukt som främst odlas i Italien och Afrika

Så här tycker jag: Aldeles för mycket smaksatt för mig. Går inte att jämföra med General lös, kanske om man tar bort 75% av smak/lukttillsatserna. Fick kväljningar när jag luktade på den och det blev inte mycket bättre när jag la in!!

Betyg: 1 av 5 dosor


Så här säger tillverkaren: Upplev med Offroad Lakrits Lös en djup, varaktig arom av lakrits blossa upp. Snuset har undertoner av anis och viol och doftar smakmässigt åt sötlakrits.

Så här tycker jag: En festsnus kanske. Tydlig lakritssmak med sötma. Jag gillar lakrit så den här kanske jag skulle använda till fest för att lukta lite godare ur munnen än med annan snus. Men ska jag vara ärlig så tycker jag att snus ska först och främst lukta och smaka snus, inte godis.

Betyg: 3,5 av 5 dosor


Så här säger tillverkaren: Elegant men kraftfull. Så har den beskrivits av många. Möt smaken av traditionell tobak i kombination med en modern friskhet i Thunder lös

Så här tycker jag: En riktig goding! Här har man lyckats att få fram en snus som bara har positiva egenskaper. Smakar som en blandning mellan Grov och Ettan men ändå med en liten egen karaktär. Helt klart en favorit hos mig. En snus som säkerligen kommer att utmana många etablerade snustillverkare, så här får bland annat Swedish March verkligen se upp!

Betyg: 5+ av 5 dosor


Så här säger tillverkaren: Offroad Apple portion är helt unikt smaksatt av gröna äpplen. Pratar man äppelsorter påminner den bäst om Granny smith. Söt, syrlig och något frisk. Begränsad upplaga

Så här tycker jag: Huvva vilken smörja!! Gick helt enkelt inte att använda för min del!! Visst är smaken unik men på ett inte tilltalande sätt. Ska jag ha något som ska smaka äpple, då köper jag ett äpple!

Betyg: 1(0) av 5 dosor


Så här säger tillverkaren: Phantom Classic Blue är en fyllig, mild och frisk snus- upplevelse. Classic Blue doftar framförallt frisk citrus, men till smaken är den mer söt än frisk. Phantom Classic Blue är fruktig och för tankarna till bär och framförallt enbär. Om man skall finna en motsvarighet i ett snusmärke som fler känner till, är det helt klart Göteborgs Rapé. 

Så här tycker jag: Håller med att det finns likheter med Göteborgs Rapé. Men den känns alldeles för söt. Den lilla enbärssmak man kunde känna var angenäm. Dock ingen snus jag skulle gå och köpa om det inte var kris!

Betyg: 3 av 5 dosor

Thats it!

OBS!  Nu ska man komma ihåg att smaken är som baken och det här är min upplevelse av de olika sorterna! Någon annan skulle förmodligen ge andra betyg!

Min smak är enkel. Jag nöjer mig alltid med det bästa!
/Oscar Wilde  Klicka HÄR om du vill läsa en mer utförlig biografi om Oscar Wilde!

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela