Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Gubbvälde på SVT och matbestick!

Publicerad 2009-02-06 17:06:43 i Allmänt,

Fredag 6 februari 2009

Jag blev riktigt jä...la sur igår! Skulle se Antikrundan på SVT1 men vad hände? Jo det var Hockey, Sweden Hockey games och match mellan "Tre kronor" och Ryssland. Snacka om patriarkatstyrt SVT! Visst är jag intresserad av sport och visst finns det tjejer som också gillar sport, med det är alltid sporten som går före allt annat. Hela lördag och söndag är fullspäckade med Vinterstudio, La Liga, Tipslördag och allt vad det nu heter. Hur kul kan det vara för de som inte hyser det minsta intresse för idrott? Det blir faktiskt för mycket av det goda ibland. Men som det så ofta är inom alla områden, det är vi män som får styra och ställa, i som vi tror, vår alldeles egen "sandlåda". Nej vakna tjejer och antiidrottsfolk!! Res er upp och slå till, och det hårt! Gäller även vid lönesättningar och andra områden där ni tjejer blir diskriminerade av dessa "sandlådemiffon"! Men tills vidare får jag väl snällt och lydigt vänta till nästa torsdag för att få se Antikrundan, om det inte råkar vara SM-final i plocke-pinn eller någon annan löjlig "sport"!

Nej men nu till något roligare. Jag gillar att se glada människor omkring mig som ni vet. Just nu går min fru omkring och myser. Hon har varit och köpt sin 50-årspresent, från sin mor och sina systrar! Det blev ett dussin bestick av märket Anders-Petter. Kolla själva vad fina de är!


Så här fina är besticken från Anders-Petter. Designen heter Ulrika.

Nu önskar jag er en riktigt skön fredagskväll med era nära och kära. Och må er GUD gå med er!

dan

Kommentarer

Postat av: minos

Publicerad 2009-02-06 19:26:48

du har ruskigt många utropsteckan i din skrift far, 36st bara på detta inlägg.. hm..



snygga bestick :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela