Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fullmåne!

Publicerad 2009-01-10 16:31:23 i Djur och natur,

2009-01-10  kl. 16.14

Efter en nästan sömnlös natt känns det som man går på gungfly hela dagen. Jag som trodde att det var pga magnetröntgen igår och den efterkommande ökningen av värk. Men nu på kvällssidan ser jag orsaken till sömnlösheten, det är fullmåne! Jag tillhör nog den kategori som påverkas av denna fulla måne, kanske lite varulv i mig?


Fullmåne över grannskapet!

Var ut en liten sväng med Gibson. Stötte på tre de tre Rådjuren igen, nere på Lomsjön. De brukar hålla till här i omgivningen. Inte allt för sällan söker de nattetid mat här i våra trädgårdar. Förra året åt de nästan upp all fågelmat ifrån vårt fågelbord. Till denna säsong har jag flyttat bordet närmare huset, strax utanför vår uteplats på baksidan, och sen dess så vågar de inte ända fram. Inte än i alla fall!

Hör på radiosporten att MODO leder med 2-0 borta mot Södertälje, (oj då 3-0 nu!!!) efter 15 minuter i första! KANON!!! Nu är det dax att återta horisontellt läge framför TV;n. Ska kolla på Jakt och fiskeprogram på TV;4 sport!!!


Oj vad gärna Gibson skulle vilja springa efter. Men det får han inte!!!

Ha en bra lördag!/dan 

PS Nu leder MODO med 4-0 i första!!! Vad händer???? DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela