Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Brunfläckig pärlemorfjäril

Publicerad 2009-06-07 22:47:27 i Djur och natur,

Var ut en liten sväng i skogen efter att jag avgett min röst i EU-valet. Elljusspåret i Själevad ger en angenäm och lättsam promenad, vilket är bra för min rygg. Humlorna surrade och en och annan Trollslända dök mellan grankvistarna. Många Bruna Pärlemorfjärilar fladdrade omkring i den flödande försommarsolens strålar. Du kan läsa om B. Pärlemorfjäril HÄR och du kan se hur de ser ut här nedanför!



Brun Pärlemorfjäril, Boloria selene


Man kan inte säga annat än att de är vackra, eller hur?


Gick det bra att rösta idag? För rösta har ni väl? Fy skäms annars!!!! Rösta är en demokratisk rättighet som vi ska slå vakt om, så därför bör alla röstberättiga göra det. Man tror att ett lågt valdeltagande beror på motståndet mot EU. Men då är det väl bättre att man går och röstar på ett EU-kritiskt parti än att framhärda valdagen på sofflocket!! Eller hur?? Jag hoppas verkligen att ni röstade på ett parti som står för solidaritet och miljötänk. Solidaritet kan vi alla komma att behöva en dag då allt kanske har gått fel här i livet. Det sägs i vissa kretsar att "ensam är stark". Det där är bara SKITSNACK eftersom ens liv och leverne ofta hänger ihop med andras beslut och förehavanden, tänk på det ni!!!

Det är de utpräglade egoisternas natur, att de kan sätta eld på ett hus bara för att steka sina ägg!  /Francis Bacon

dan

Kommentarer

Postat av: ida

Publicerad 2009-06-07 22:48:43

Pappa, jag lägger upp bilderna redan nu ifall du inte gått i säng än! :) Kram!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela