Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Snart är de här 2!

Publicerad 2009-03-16 18:37:53 i Djur och natur,

Måndag 16 mars 2009

Var ut och gick med Gibson en sväng efter jobbet. Underbart väder och varmt! Men tanke på våra flyttfåglar som snart kommer, som jag funderade kring igår, så fann jag spår efter förra säsongens bobyggande. Spåren efter våra svenska djur finns där ute överallt, det gäller bara att se dem. Kolla in bilderna så förstår ni vad jag menar:


Översnöat och bortglömt sitter det där i trädklykan, Björktrastens bo sen förra sommaren.


I ett litet skogsparti med Björk, Asp, Al och Gran räknade jag till tolv Björktrastbon, varav detta är ett.


Äntligen kan Gibson få gå ut i värmande vårsol!


Jag har svårt att låta bli att "plåta" motljusbilder. Alla dessa kontraster tilltalar mig!

Har ni stött på några guldkorn i dagens vardagsliv? Det har jag gjort! Bara under eftermiddagens lilla promenad så stötte jag på flera stycken! Dessutom så fick jag ett värmande brev idag från en föredetta elev. De raderna blir nog det guldkorn som kommer att blänka mest måndagen den 16 mars 2009!

Inför kvällens hockeydrabbningar säger jag bara HEJA Timrå och Skellefteå!!!

     

Kom igen nu grabbar och visa de penningstinna klubbarna Linköping och HV-71 att hjärta många gånger slår den penningstinna plånboken!


Inget lär befrämja kreativiteten så som brist på pengar!    /Kjell-Olof Feldt

dan


http://bloggkartan.se/registrera/17595/oernskoeldsvik

Kommentarer

Postat av: maran =c)

Publicerad 2009-03-16 18:47:05

Moms, moms sa han också (när han fick nåt gott på tallriken...)

Postat av: Hv

Publicerad 2009-03-19 19:10:42

Och vem vann? Just det, HV71!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela