Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Mobilen på toan?

Publicerad 2009-10-07 10:42:09 i Allmänt,

Förra veckan så skulle de ringa från vårdcentralen till mig. Nu blev det så att precis vid den tid då de skulle ringa blev jag akut toanödig! Så vad gör man när möjligheterna finns? Jo jag tog mobilen med mig på toan för första gången i mitt liv! Nu slapp jag svara i mitt ytterst privata tillstånd vilket skulle ha kännts lite krystat så att säga!!

Nu skulle jag vilja göra en liten undersökning bland er läsare av min blogg. Kan ni kommentera här i bloggen om ni tar med er mobilen på toan eller ej? Ge mig ett svar, anonymt eller ej, bara ni svarar!!! Jag återkommer när så pass många svarat så att en liten statistisk undersökning är genomförbar och presenterar den!


På detta ställe kan man ju verkligen sitta och snacka skit!!!

Kommmer att låta bloggen vara tills en massa svar inkommit (förhoppningsvis), dvs jag uppdaterar inte på ett par dar!!!

Om den oförnuftige teg, så ansågs också han för vis. / Bibeln

dan

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-07 14:38:57

Snyggt kort! :-)) För mig är det ingen mobil på toan.

Postat av: ida j

Publicerad 2009-10-07 17:31:24

Jag har INTE mobilen med mej på toan, men förr i tiden då jag var en ungdom så följde den med mej vart jag än gick - även på toan!

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2009-10-08 12:24:50

Ja, mer regel än undantag för mig. Det är dock inte för att kunna svara på samtal, för det skulle jag nog aldrig göra. Jag har mobilen på toan för att det blivit en fix idé att spela "QuadraPop" och slå mitt gamla rekord.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-08 19:50:45

Jo men det skulle jag nog ha gjort om jag väntade ett viktigt samtal (som du). Och ringer det just "då", ja då är det väl bara att "strypa av" så att säga ha haa! Normalt får den dock vänta utanför.



/maran

Postat av: Peter S

Publicerad 2009-10-08 22:50:00

Jag har alltid mobilen i vänster framficka på jeansen... och eftersom jag inte avlägsnar byxorna förrän jag är inne på toaletten så följer även mobilen med in på klo...

Har funderat på det där med att ta av mig byxorna innan man går in på toan, just för att slippa telefonen under besöket, men vid ett fältförsök på IKEA i Sundsvall uppstod högljudda protester från damerna i kön!

Postat av: KB

Publicerad 2009-10-09 10:47:37

Mobilen har jag för att jag ska nå andra. Vill man pratamed mig, får man vänta tills jag har tid. Alltså absolut ingen mobil på toan. Jag ser ju sedan om någon ringt.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-10-09 12:48:01

Jag tar vanligt vis INTE med mig mobilen på toa. Men har jag den i fickan så hänger den med...

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-09 19:57:38

Men du KB, om man väntar samtal från sjukhuset så syns ju inte numret (skyddat- alt. dolt nr.), fasen då är man ju rökt å man är ju rätt angelägen om att ta det samtalet då man gått å väntat. Eller är det jag missat nåt kanske och är lite efter? ,,,(c:,,,

/Maran

Postat av: Peter

Publicerad 2010-05-14 12:09:46

jodå,mob följer med in i bland,brukar passa på och läsa nyheterna med den :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela