Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Söndag ä de' idag!

Publicerad 2010-02-07 17:45:29 i Humor,

Snacka om besvikelse, MODO fick stryk mot Djurgården igår! Men som jag sa igår så är det dom själva som kan fixa det här, och igår var alltså motståndarna för bra eller kanske MODO för dåliga?

Nu är vi hemma i kära Örnsköldsvik igen. Det blev mycke Ö-vik på TV i helgen då både "På spåret" och Schlagerfestivalen kretsade i och kring vår lilla stad. Nu ska jag lägga mig framför TV:n och vila min rygg! Kolla in ”Kommissarie Gently”, ikväll det är en kanonkriminalare! Sänds klockan 21.00 så ni kanske inte orkar eftersom det är jobb i morgon. För mig går det bra för jag kan nog inte börja min arbetsträning före onsdag, har för ont så till det blir jag nödd och tvungen. Kanske jag ska prova och ge er en söndagshistoria likväl som fredagsfräckis? Jamen okey då, det gör jag väl då så nu kör vi!!

En del människor kommer till kyrkan bara tre gånger i sitt liv: När de döps, när de gifter sig och när de dör. Men det är egentligen inte så konstigt. För varenda gång så kastas något på dem. Först vatten, sedan ris och till slut jord!

Inte så himla kul så jag provar en till!

En man kom inspringande till en affär.
- Hur hög kan en pingvin bli?
- Jaa... ,sa expediten, en halv meter kanske.
- Oj oj ojdå, då var det nog en nunna jag körde på.


Så det kan bli!!!

Det finns bara en väg till himlen. På jorden kallar vi den kärlek!   /Oscar Wilde

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela