Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Boktips!

Publicerad 2010-01-03 18:03:54 i Film och litteratur,

Har under Jul och Nyårshelgen tillbringat extremt mycken tid i sängen. Eftersom jag inte orkar läsa själv på grund av mina ryggsmärtor så har jag istället lyssnat på ljudböcker! Jag har märkt att det är helt avgörande vem det är som läser in boken. Funkar inte inläsaren enligt mitt tycke så blir tyvärr bokens innehåll bedömt som skralt, tycker jag i alla fall!!! Två uppläsare som jag fastnat för är Tomas Bolme och Katarina Ewerlöf. Jag har lyssnat klart på två deckare av Mari Jungstedt, "I denna ljuva sommartid" och "Den inre kretsen" och håller på med den tredje "Den mörka ängeln". Alla tre var bra men betyget sjönk betydligt för "Den inre kretsen" eftersom det är Anders Ekborg som läser. Jag vill väl inte påstå att Anders är helt kass men han kommer inte på långa vägar upp i samma klass som Katarina Ewerlöf som läser de andra två!!! Så mitt tips till er är att läsa eller lyssna på kriminalromaner av Mari Jungstedt. Det är god underhållning det!!!!



De svar som man får från litteraturen beror på de frågor man ställer!    /Margaret Atwood

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela