Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Mycket snö - jobbigt för vår hund!

Publicerad 2010-01-28 16:24:16 i Våra Husdjur,

När det kommer så här mycket snö så blir det himla svårt för våra hundar. Framförallt för de små och medelstora raserna. När jag skulle släppa ut Gibbe (Gibson) i morse så blev han nog lite chockad. Kolla in bilderna på vår fyrbente "snögubbe"!


Så här ser baksidan ut, växthuset brakar snart ihop. Eftersom det har stormat en del så är det på sina ställen över en meter snö, medan de på andra ställen knappt finns någon snö.


Snopet va!! Den vanliga stigen är borta!


Bäst att ta fart för att komma över vallen!


Nu vill jag in Husse, och det nuuuuuuu!!!

En del morgnar när hunden tittar på mig, är jag glad att den inte kan tala!  /Gunilla Dahlgren

dan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-28 16:45:11

Oj vad mycket snö och ååååh vad söt han är!!

Postat av: mumlan

Publicerad 2010-01-28 22:58:47

Söt hund! Det är inte lätt för de små liven ibland. Min jycke är någon storlek större men kan ändå inte ta sig ner i diket för att uträtta behov så det kan bli en desperat jakt för att hitta det rätta stället. Tillslut måste det ändå hamna vid vägkanten. Nöden har ingen lag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela