Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Första dagen på Ryggkliniken!

Publicerad 2010-03-07 15:17:31 i

Efter taxiresa från Solvägen här i Örnsköldsvik till Gideå flygplats och flyg till Arlanda, anlände jag med taxi till Strängnäs ryggklinik klockan 19.15 onsdagen den 24 februari. Där blev jag väl mottagen och anvisad ett rum på andra våningen. Så det var bara att packa upp mina grejer och göra mig hemmastadd. Gick sen till dagrummet och fikade lite kaffe och mackor, det var som rena myshotellet faktiskt. Då jag inte hade något åtagande denna kväll så ville jag snabbt göra mig klar för sängen och kvällens OS-sändningar. Varje rum var utrustad med en tv för varje säng. Mitt rum var ett tvåmansrum som jag lyckligtvis fick för mig själv, det var riktigt skönt att få ladda själv inför det som komma skulle. Så när allt var iordningställt, sängen uppbäddad och TV;n påslagen så gick jag för att duscha. Jag ropade till en av nattsystrarna att jag skulle duscha och sen gå och lägga mig. Hon ropade åter att hon skulle lägga nattkläder på min säng, nattkläder tänkte jag, men reflekterade inte så mycket mer över detta. Efter en varm och skön, men inte miljömässigt tidsanpassad dusch, bar det av till sängen för påklädning. Vet ni hur sjukhuskallingar och sovskjorta ser ut? Ja inte är det vackert eller sexigt inte, kolla här.


Sexigt va?

Slutligen när jag kommit ner mellan lakanen så kom en av sköterskorna och satte det reglementsenliga plastbandet med namn och personnummer, runt min vänstra handled. Därefter återstod bara OS fram till det att John Blund kom och hälsade på.


Jipppiii jag har fått ett eget plastband YYEEAAAHH!!!

Då var första dagen på Ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs till ända och "i morgon är en annan dag", som det sjöngs om en gång i tiden! Återkommer snart med dag två! På på återhörande!!!

Ingen är kapabel till tacksamhet så som en som kommit ut ur mörkrets rike!  /Elie Wiesel



dan



Kommentarer

Postat av: Minos

Publicerad 2010-03-07 17:21:52

Åh vad spännande att läsa fortsättningen :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-07 19:57:04

åh gu va spännande!

/marion

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela