Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

What a Wonderful World!

Publicerad 2010-03-27 17:48:58 i Musik & dans,

När man råkar ut för någonting som förändrar ens tillvaro radikalt, då får man en annan syn på livet! Efter det att ryggen började krångla för tre år sen och fram till nu då jag ligger mer eller mindre som ett "paket" efter operationen, har jag succesivt kommit att värdesätta det självklara i livet mer och mer. Bara att få vakna på morgonen och inte ha värk är en sådan självklar sak som inte förunnas alla. Nu kommer ju jag att bli bättre och frågan kommer då som ett brev på posten, ser jag då det som självklart att kliva upp på morgonen utan värk? Mitt svar blir då, att det kommer jag inte!!! Det är det jag menar med att ha fått en annan syn  på livet. Jag kommer nog inte att ta allt för självklart utan kommer att vara mer tacksam för det jag har. Jag hoppas att det kommer att hålla i sig i all framtid och inte bara några veckor efter det att jag är värkfri och hjulen börjar snurra i full fart igen. Efter lite djupt snack kommer lite eftertänksam musik. Lite "ståpäls" faktiskt!!!   




What a Wonderful World (text)

I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself what a wonderful world.

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day, the dark sacred night
And I think to myself what a wonderful world.

The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do
They're really saying I love you.

I hear babies crying, I watch them grow
They'll learn much more than I'll never know
And I think to myself what a wonderful world
Yes I think to myself what a wonderful world.

Tacksamhet är när minnet sparas i hjärtat och inte i sinnet!   /Lionel Hampton

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela