Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Bäver var det här!

Publicerad 2013-05-16 19:29:00 i Jakt med Dan nybörjaren!,

Igår kväll åkte jag tillbaka till bäcken som jag bloggade om tidigare. Den är ju överbefolkad av bäver som dämt upp och vattendränkt åtskilligt av skogen runt om. Markägaren vill av förståeliga skäl reducera bäverstammen till en mer acceptabel nivå så att bäcken blir mer normalstor igen dessutom förstörs skogen av vattnet. Därför åkte jag dit igen i jakten på en bäver eller två!
 
Åh tänk, jag lyckades ju! Trägen vinner som det sägs men ärligt talat så måste man kunna lite för att lyckas. Bävern är ju ganska döv och ser dåligt men har ett fenomenalt luktsinne. Då gäller det att man gör sig hemmastadd någonstans där man har uppsyn över bäveraktiviteterna men vinden måste ligga mot jägaren så att människodoften blåser bort åt motsatt håll. För känner den bara en liten uns av människodoft så kommer den aldrig fram. Sen gäller det att göra sig hemmastad i gömslet i god tid innan bävern börjar bli aktiv. Är alla förberedelserna gjorda på rätt sätt så är förutsättningarna för en lyckad bäverjakt goda!!!
 
Ps Allt har sitt pris, för mig innebär det att bäverjakten gjorde min opererade ryggen mer smärtsam än vanligt! Men det priset är det värt, de ä sanninga dä!!! Ds
 
dan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela