Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fotomodell med orm!

Publicerad 2009-02-11 14:44:18 i Foto,

Onsdag 11 februari 2009

Jag måste börja och tacka alla de som upptäckte den fadäs jag gjorde igår. Jag råkade skriva att jag och Gibson var på promenad i Nordanås 1997. Det skall naturligtvis vara 2007!! Tack alla som upplyst mig. Fick bortåt flera miljoner kommentarer innan jag hann ändra. Fick stänga kommentarerna efter två inkommna för att inte gå under. Dessutom har bortåt 10 000 personer mailat mig och ringt angående samma fel. Ni ska ha tack allihopa. Nu var det så att när jag fick min första kommentar tänkte jag skriva tillbaka berätta att jag gjort felet med flit för att se om någon reagerade. Men då jag vet att ingen enda levande person skulle tro på en sådan historia, så får jag väl hålla mig till sanningen. Det beror på Alzheimers sjukdom! Även antalet kommentarer, mail och telefonsamtal som jag angett här ovan, kan bero på den dära sjukdomen. Eller?? Man kan aldrig så noga veta!!

I fredagskväll så ringde det en tjej som går sista året på mediaprogrammet. Hon hade hört att jag har ormar och undrade om hon fick komma och fota en tjej som höll i en av mina ormar. Hon hade det som skoluppgift, att komponera fyra bilder på olika teman och ett av dem skulle vara på en modell med orm. Javisst sa jag och i måndags var de här vid 18-tiden. Hon som fotade heter Pernilla och ska försöka att utbilda sig till just fortograf. Hennes kompis, modellen alltså, heter Lisa och går tredje året på estetprogram med inriktning dans. Vad Lisa vill bli när hon blir "stor" framgick aldrig. Det hör till saken att Pernilla var rabiat rädd för ormar. Även Lisa var lite betänksam att hålla i min boahona som är bortåt  2m. Men efter att de hade riggat alla grejer och fått bekanta sig med Alice så gick det riktigt bra!

Vaför en orm kan heta Alice beror enbart på att jag köpte och fick hem henne den 18 juli ifjol, samma dag som Alice Cooper uppträdde på Swedbank-Arena! Som sagt, fotandet gick bra och efter en timme och ca 520 bilder i olika poser och med några andra ormar på försök, så kände Pernilla sig nöjd. Här nedan kan ni se mina bilder på hur det såg ut när de arbetade. Dessutom har Pernilla tillsänt mig det slutliga resultatet.

 
Pernilla med kamera.


Full action! Tagning!


Så här blev slutresultatet! Kanonbra tycker jag, eller hur? Lägg namnet Pernilla Larsson på minnet. Skulle inte bli förvånad ifall hon kommer att gå långt. This is GIRLPOWER!!! Kolla gärna hennes hemsida! Adressen står på fotot som ni ser.


Ska till tandläkaren 15.45 och laga en tand som gått sönder! Det värsta är att jag fick laga en sönderbiten plomp förra veckan också. Det är bara elände att bli över 50 år! Allt i och på kroppen börjar krångla och falla sönder, som på en gammbil!

dan

Kommentarer

Postat av: Maude

Publicerad 2009-02-11 17:44:59

Nej Dan, du har inte Alzheimer, inte ens light. Enligt forskare ska man börja oroa sig för Alzheimer först när man inte hittar hem från sitt arbete, och det gör du väl?! Vet du vad Dan, jag tror att du har för mycket i "hårddisken" det blir svårt att snabbt plocka fram i rätt ordning.

Tuffa tjejer du haft på hembesök, riktigt häftiga bilder... Men som du vet, jag är ingen vän av ormar. I övrigt har du en intressant blogg med härliga bilder!

Postat av: Gabriella

Publicerad 2009-02-11 17:50:08

häftiga bilder du har lagt upp!

Postat av: Ida

Publicerad 2009-02-12 12:55:12

svar på kommentar: haha icke vår hund på bilden, men vi har ju lilla Alma som är en liten svart toypudel ^^

Haha jo det gör jag fortfarande, hans nya album släpptes ju i december 2008 ;D haha. Men visst jag lyssnar ju på annat också. Framförallt finsk musik då jag vill lära mig språket igen.

Ja det ska jag göra :D



Nice att de fick fota med ormen :D



Ha det bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela