Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Shaktimatta gör mig till Fakir!

Publicerad 2009-03-18 14:22:56 i Hälsa och friskvård,

Onsdag 18 mars 2009

Nu är jag snart en fullfjädrad fakir, tack vare min fru! Det är väl ingen nyhet att jag har stora problem med min rygg! Alla typer av behandling från akupunktur med och utan ström, massage eller ryggblockader av skiftande slag, har inte hjälpt mig nämnvärt. Nu kanske jag har funnit min "frälsning"! Det är nog mera rätt att säga att min fru Ingela har funnit något för min "frälsning". Hon gör faktiskt allt som står i hennes makt för att hjälpa mig och det är jag oerhört tacksam för.

Nu har hon alltså köpt något som heter Shakti, den indiska spikmattan! Den har hon köpt på en hälsobutik här i Örnsköldsvik. Jag provade den för första gången igår, då jag låg i ca 5 minuter, med mattan under min rygg. Jag blev verkligen förvånad över kroppens reaktion. Ryggen blev varm och det började klia över hela överkroppen. Nu idag så provade jag igen att ligga på rygg på mattan, denna gång i tio minuter. Det är helt otroligt vad den sätter igång i kroppen. Jag blev återigen varm på ryggen samt kliandet började igen. Men dessutom så blev jag helt varm i hela kroppen och började svettas. Det är alldeles tydligt att den ger någon form av effekt. Men det är för tidigt att säga något om dess möjlighet till smärtlindring, men jag ser fram emot att fortsätta. Jag återkommer med mer information då jag har provat den ett tag och förhoppningsvis vet mer!!


Så här ser den ut, SHAKTI - den indiska spikmattan.


Närbild på en av de 230 plastknappar med sina 27 piggar. Det ger sammanlagt över 6000 vassa piggar, det ni!


Här visar jag hur det kan se ut. Men när jag låg för behandling så var jag utan T-shirt.


Här kan ni få information om Shakti från leverantören, Team Shakti AB:  http://www.shaktimattan.se/


Att känna tacksamhet och inte uttrycka det är som att slå in en present i ett paket men utan att ge bort det!
/ Wilhelm Arthur Ward

dan 

Andra Ö-viksbloggar! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-18 19:30:08

Hej Dan! Jag hoppas verkligen att spikmattan hjälper dig. Den kan hjälpa nog avleda smärtan för en stund åtminstone. Jag är så nöjd med min och jag ligger och "kopplar av" på den varje dag!



Kram & lycka till,

Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela