Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Trädgårdens blommor

Publicerad 2009-03-19 15:33:05 i Djur och natur,

Torsdag 19 mars 2009

Idag så visar jag er bilder på några av de blommor som förgyller sommaren i vår trådgård. Bilderna är tagna i vår egen trädgård i Kroksta.


Atlasblomma (Godetia Improved) , tror jag den heter. I varjefall så har den besök av en blomfluga.

 
Blå Akleja (Aquilegia vulgaris)


Svärdslilja (Iris pseudacorus)


Pion (Paeonia officinalis)


Ringblomma (Calendula officinalis)


Rödklöver (Trifolium pratense). Tillsammans med Maskrosen så kallas de ogräs, men vackra är de.


Kunde inte låta bli att ta med denna bild på en Blomfluga. Viken art det är vet jag inte.


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar!    /Nalle Puh (A.A. Milne)

dan

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2009-03-19 19:53:31

Vilka vackra foton!Härliga färger naturen kan ge oss.Atlasblomman sådde jag själv 1:a gången i fjol och den var ju otroligt tacksam och blommade mkt.

Ringblomman antar jag att Ingela tar till vara på och gör lite salva kanske?

Härligt att våren är på väg.

Kram på er

/ Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela