Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Persienner ett elände!

Publicerad 2009-10-04 19:07:36 i Familjeliv,

Idag skulle vi sätta upp några nya persienner till våra nya fönster. Men nu var det så att en av periennerna var för bred, tyvärr så fanns det ingen med mindre bredd. För att den skulle passa till altandörren så måste den kapas. Oj vilket elände!!! Först måste man klippa av varje blad på båda sidorna och vet ni hur många blad det är i en persienn? Inte jag heller, men en himla massa är det. Sen ska ju infästningsprofilen kapas och den nedersta profilen. Kanske inte så lätt att förstå vad jag menar, men titta på en persienn så förstår ni! Det var i varje fall ett riktigt skitgöra. Men när de väl var på plats kändes det för himla gött! Men jag lovar att det blir inget mer kapande av perienner i detta hus, nej fyyyyyy!!!!!!


En massa klippande blev det. Tur att Ingela har tålamod!


Men bra blev det när vi väl var klar.

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.  / Eldridge Cleaver

dan 

Kommentarer

Postat av: marionhallon

Publicerad 2009-10-05 19:39:13

ha ha, det där har jag också gjort! Ett riktigt pillergöra. - Undra om man kan göra nåt av spillet? :S

Postat av: Marcus

Publicerad 2010-12-14 14:18:51

Om du beställer dina persienner här hos oss behöver du inte klippa lamellerna. Du får det exakta måttet på persiennerna du vill ha.



:)



Marcus



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela