Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Avgå Mona Sahlin!

Publicerad 2009-09-15 17:10:36 i Politik,

Allt fler som jag pratar med säger samma sak, nämligen att Mona Sahlin är ett hot mot en valseger för de röd-gröna i valet 2010. Det tror jag med, därför att Sverige fick nog av Göran Perssons arroganta översittarstil som Mona Sahlin så perfekt kopierat. Dessutom har hon visat sig nog så blek i de debatter hon varit med i. Socialdemokraterna behöver en partiledare som kan föra fram partiets politik på ett förståeligt och övertygande sätt, som det svenska folket kan ta till sitt hjärta, som de kan lita på och känna stort förtroende för. Till allt detta känns inte Mona vara den rätta!! I det fallet har Moderaterna lyckats överraskande bra och just Reinfelt-effekten är påtaglig. Vi har sett detta tidigare i både Bengt Westerberg för Folkpariet och Alf Svensson för KD. Så jag tycker att Mona Sahlin bör träda tillbaka till förmån för någon folkligare partiledare med stort kunnande och med en ödmjuk framtoning!!


Mona Sahlin behövs säkert för andra viktiga funktioner inom partiet, men NEJ inte partiledare!! Bilden hämtad HÄR!



Jag tror att denne man besitter de egenskaper som en bra partiledare skall ha, nämligen Tomas Bodström! Bilden hämtad HÄR!


Gudrun är inte ensam. Riksdagen är den enda arbetsplats
där man kan vara full varje dag.
   / Bert Karlsson

Alla vill äta vid regeringens bord, men ingen vill diska.  / Werner Finck

dan

Kommentarer

Postat av: Karin B

Publicerad 2009-09-16 10:32:33

Senaste "Mona": "Politik och religion hör inte ihop " - det är nog därför vi har kyrkoval.

Ha det så bra!

KB

Postat av: vara_bara

Publicerad 2009-10-27 17:46:05

du är inte seriös Mona är bra,trots att hon är kvinna så räcker hon till mer än väl att leda landet

heja Mona jag tror på dej. Håll fanan högt.

Postat av: Dan Jonsson

Publicerad 2009-10-27 21:05:48

Vadå inte seriös? Det handlar inte om hon är kvinna eller man! För den delen så tror jag helt säkert att en kvinna kan leda regeringen minst lika bra som en man, om inte bättre! Men Monas arroganta bemötande och hennes sätt att ta sig an olika frågor,gör henne inte trovärdig. Helst hade jag sett Margot Wallström som "sossarnas" starka ledare, men hon vill inte. Återstår då ett namn för mig nämligen Tomas Bodström. Men du hur kan det komma sig att hon har sådant litet förtroende inom partiet? Är alla de också oseriösa? Jag bara undrar!!! dan

Postat av: Mia

Publicerad 2010-02-19 14:02:32

Mona Sahlin skall avgå om det ska finnas en chans till seger något måste göras ....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela