Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Tack för omtanken och Glad Påsk!

Publicerad 2010-04-03 14:26:31 i Funderationer!,

Sen jag kom hem i från Strängnäs och den påfrestande steloperationen, så har jag verkligen fått bevis på mänsklig omtanke!!! Många har på ett eller annat sätt hört av sig för att peppa och uppmuntra mig under den jobbiga tiden. De som hört av sig är allt från mina barn, grannar, mina elever, min chef, bekanta, arbetskamrater och släkt! Jag är oerhört tacksam för att ni hört av er och muntrat upp mig och det ska jag säga er att det har hjälpt mig enormt mycket. Att ligga här hemma och ha jätteont och inte kunna göra något alls, har tärt väldigt mycket på mitt psyke. Då har all stöttning som jag har fått haft en enormt stor positiv invekan och jag vet inte hur det skulle ha gått utan. Sen måste jag också få berömma min fru Ingela som har varit och är ett enormt stöd under denna jobbiga tid. Hon har ställt upp för mig till 110%, minst!!! Jag vill på detta sätt rikta ett HJÄRTLIGT STORT TACK till er alla och samtidigt önska er alla en trevlig Påskafton! Jag älskar er alla!!!


Den första veckan efter operationen så kom Ingelas syster Maud och hennes man Bertil med ett stoooort lass med ved till vår kamin. De visste att vi hade slut och ville på detta sätt uppmuntra mig och min fru!! Ett jättestort TACK till er!!! Jag blir enormt rörd av er omtanke!!!


En av mina kollegor kom med denna fina Påskbukett och en påse full med mina favoritgodisar, saltlakrits!!! Det var en uppmuntran från mina arbetskamrater på skolan där jag jobbar! Tack så mycket för omtanken, det värmde! Oj vad mycket jag längtar efter att få börja jobba med er igen!!!! Detta var bara några av de uppmuntrande inslagen under denna tid.


Två av våra närmsta grannar, Alf Sjöberg och Kent Dahlberg, har varit helt underbara under min sjukdomstid. De har i stort sett fixat all snöskottning åt oss samt varit behjälpliga så fort vi har behövt hjälp med något annat. Ni grabbar är helt enkelt kanonsnälla och helt underbara, TACK FÖR ALLT!!! På bilden ses Alf i färd med att skotta vårt garagetak!

Goda vänner är som stjärnor ... Du kan inte alltid se dem, men du vet att
de alltid är där!
  /Henri Nouwen

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela