Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Brutalt ryggont och Bröderna Cartwright!

Publicerad 2010-06-14 21:24:21 i

I helgen, men framförallt idag, så har jag haft brutalt ont i min rygg! Det sväller och värker så in i Nordens! Jag måste medge att det har varit lite si och så med vilandet av min rygg. Det började egentligen redan i torsdags då jag blev helt upptagen av kranbilen som gick genom taket. Då for jag kring som ett popcorn och vila var inte ens att tänka på. Sen på lördagen så kom mina kära "barn" och måg hem för att fira mig på min födelsedag, då vart det svårt att gå ifrån och vila. Jag vill ju träffa dem så mycket jag bara kan! Nu resten av veckan så kommer jag att ligga i stort sett hela dagarna. Från och med 13.00 är det ju inga problem eftersom forbolls-VM:s första match för dagen börjar då. Men som sagt det blir mycket säng och TV-soffa nu framöver!


Usch och fy vad ont jag har nu!

Sen är det ju så att jag kan varva forbollen med lite film! Jag har två boxar som jag inte sett alla avsnitt av. Vilka boxar kan det va? Jo"Bröderna Cartwright", den kända westernserien från 60-talet. De olika avsnitten är galet bra och minner mig om en tid långt långt borta, nämligen min barndomstid. I ärlighetens namn så är de ju ganska kassa om man jämför med dagens filmer, där regissörer har så mycket mer teknik att ta till för att få bra kvalité och suspekta effekter. Men att få följa pappa Ben och bröderna Adam, Hoss och Little Joe Cartwright är en ynnest som jag knappast vill avvara!!!


Spännande Wetstern med familjen Cartwright i centrum. En bra serie filmer om man vill ha sig en dos av moralpredikningar och det kan ju behövas i vår karga och kalla Allianstid!!!

En bred filmduk gör bara en dålig film dubbelt så dålig!  / Samuel Goldwyn

dan

Kommentarer

Postat av: maran

Publicerad 2010-06-14 21:33:14

Hej Dan! Tack för lotten, jag har skrapat den nu. Tråkigt att du ska behöva ha så ont fortfarande.

Kram Maran

PS: Just ja! Vinst? Näe, men det var j-kligt nära ;)

Postat av: Kristin - Westernbloggen

Publicerad 2010-06-26 22:45:05

Åh, jag har länge velat sett Familjen Cartwright... Går serien på tv tro? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela