Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Sommaren é kort, ett år går fort!

Publicerad 2010-06-30 12:39:55 i Resor,

Ett år sveper iväg i en alldeles för hög hastighet, en grisblink helt enkelt! Sitter och tittar på bilder från förra årets Gotlandsresa tillsammans med vår måg Samuels föräldrar Anders och Bodil. Det var en jättetrevlig resa och Gotland infriade mycket mer än jag förväntat mig. Kolla in några av de hundratalet bilder vi tog.


Morgonfika utanför vår lilla stuga!


Även jag behöver lite fika innan det är dax att ge sig ut på upptäcksfärd.


Emellan varven så var det skönt att få sträcka ut sig i gäset så att ryggen fick vila lite.


Här fikar vi tillsammans med Anders och Bodil alldeles i närheten av Ingemar Bergmans stuga på Fårö.


På Bunge friluftsmuseum fick vi prova på att slår rep av hampatrådar. Bunge friluftsmuseum ligger strax utanför Fårösund och är väl värd ett besök om man gillar svensk historia!


På Bunge friluftsmuseeum provade vi Gotlands unika tilltugg, saffranspannkaka serverad med grädde och salmbärssylt. Om det var gott, jooruu det kan man lugnt säga! 


Vi han med två vändor in till Visby och då menar jag innanför ringmuren. En fantastisk plats som för tankarna tillbaka till 1300-talet och Hansans tid. Ser ni Ingela i myllret av turister?

En resenär som inte gör iakttagelser är som en fågel utan vingar!   /Muslih-Uddin Sadi

Ps Tyvärr så är ryggen lika eländig fortfarande! Ska på CT-röntgen den 8 juli och sen ska min läkare Mario Ruiz titta på resultaten och avgöra vad som ska göras. Förhoppningsvis så slipper jag en ny operation som då måste göras framifrån, alltså de måste gå genom magen! Jag hoppas innerligt att värmen och Ingelas semester ska vara positiva ingredienser för mig, så positiva att benläkningen sätter igång! Jag håller mina tummar!!! Ds 

dan

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2010-06-30 15:02:57

Längtar tillbaka.Vi hade en jättebra vecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela