Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Äntligen huggormsjakt!

Publicerad 2010-05-09 20:47:57 i Djur och natur,

Idag tog jag en tur med mopeden! Vilken lycka det var!!! Mycket försiktigt och långsamt tog jag mig upp till Åsberget för att kolla in huggorm. Jag fick köra väldigt sakta där det var gropigt för annars kändes det som om det kördes in en kniv i ryggen för varje gupp. Hoppas de få gupp som jag körde för fort i inte på något vis äventyrar min ryggs tillfrisknad.

Men som sagt målet var att hitta huggorm men jag fick vända åter utan en enda bild på detta fantastiska djur! Men nu vet jag att jag är kapabel att ta mig dit, så flera försök kommer. Tills dess får ni nöja er med bilder från förra året och från samma plats och förmodligen med samma huggormar som jag kommer att stöta på denna säsong!


Huggormsunge som ligger och lapar i sig den varma vårsolen i maj 2009.



Så här liten är en huggormsunge som är ca 1 år! Fotot taget i maj 2009.

Med fruktan begynner det som slutar med vördnad!  /Elazar Benyoëtz

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela