Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Huggorm och Svart trumpetsvamp!

Publicerad 2010-09-28 11:27:00 i Djur och natur,

Jag avstod jobbet igår då värken på morgonen innan jag fyllt upp med painkillers, var näst intill outhärdlig!!! Men strax efter lunch, vid halv ett ungefär, så kändes det hyfsat så jag tog en sväng med moppen. Solen sken och tanken var att åka upp till mitt eldorado, Svarttjärn, och sätta mig på en stubbe och ta ett fika. De dagar jag orkar komma mig ut en stund, fastän utan promenader, känns så oerhört befriande och är raka kontrasten till att ligga hemma i sängen. Väl uppe vid Svarttjärn så parkerade jag moppen och gick en liten bit, eller rättare sagt till närmsta lämpliga stubbe. Strax innan jag skulle till att fika så behövde jag uträtta ett behov, i detta fall kissa (pissa, hälla av potatisen, pinka, strila, kasta vatten eller vad ni nu kallar behovet). Det var då jag stötte på två för mig trevliga bekantskaper. Först och främst en trevlig liten huggormshona samt en gäng Svarta trumpetsvampar. Ibland så händer det bara! Kolla in gårdagens fynd!!!


Mitt framför ögonen låg denna vackra huggormshona Det var nära att jag pinkat på henne! För den intresserade så är det bara att trycka på den HÄR länken, för att läsa om huggormen!


Där stod de, "skogens svarta guld", och ropade kom och hämta oss, vi är jättegoda (äähh nu vart det fjolligt).
Läs om den Svarta trumpetsvampen HÄR!

Guld förblindar många, kärlek förblindar alla! /Gammalt Svenskt ordspråk

dan

Kommentarer

Postat av: Minos

Publicerad 2010-09-29 13:12:42

Naturen i alla dess skepnader dras till dej kan man säga :) Snygga bilder! Vi ses nästa helg :) Puss o kram!

Postat av: maran

Publicerad 2010-09-29 17:40:26

Wow! Nu blir jag avis! Inte på ormrackarn, men på svampen! Gu va kul att hitta svart trumpetsvamp, det var längesen jag gjorde det. Har du testat svart trumpetsoppa? Om inte - gör det!

Kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-03-18 19:35:31

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela