Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Datoriserat till vanvett!

Publicerad 2011-04-27 19:41:18 i Familjeliv,

Idag är jag riktigt riktigt arg och sne på alla vis! För att kunna laga vår vattenläcka så måste jag kontakta Vattenfall och Telia för att de ska markera ut var deras kablar är nedgrävda. Detta för att förhindra att grävmaskinisten gräver av dem. Enligt mina grannar så var det bara att ringa vederbörande bolag och anmäla detta och vips så skulle de då komma hit och utföra markeringarna. Trodde vi ja! Nu är det så fullständigt galet så att istället för ett enkelt telefonsamtal så ska man gå in på nätet och göra sin anmälan. Det är nämligen så att numera så ska alla liknande ärenden göras via ett privat bolag som har tjänsten på internet.


Arg arg arg så inni fanken jag är!!!

Sagt och gjort så letade jag upp "Ledningskollen" som det heter. Där fick jag först skapa mig en användare för att sedan mina uppgifter bearbetats, få inloggningsuppgifterna. Väl inne på deras sida så fann jag en sida som var förskräcklig!!! Sidan var seg och mycket svår att förstå och bearbeta. Jag blev så förbaskad så jag ringde upp Telia för att få lite information om varför detta förfaringssätt. Kvinnan jag pratade med hade noll koll på mina frågor och vekade mest irriterad. Jag frågade hur en äldre människa utan dator skall göra för att anmäla detta. Hon svarade att då får de väl gå på biblioteket eller någon annanstans där det går att låna en dator. Då frågade jag, hur ska det gå för de med bristande datorkunskap? Då svarade hon, "synd för dom"! Sen avslutade hon samtalet!!! Fattar ni varför jag känner mig förbannad?!

Det har gått för långt med datoriseringen!!! Vart tog den personliga servicen vägen? Är den för dyr? Det är ju trots allt så att tex Telia tjänar multum varje år, så nog rackarn kan de ha kvar den servicen! Det värsta scenariot gällande utförsäljning av tjänster uppvisar SJ, där de olika bolagen inte har någon direkt kontakt med varandra. Ni vet ju själv vad som hänt under vinterns snöoväder. Snacka om att bita sig i sin egen svans!!!

Man kan inte leva på inkompetens allena!   / Charlotte Whitton

dan

Kommentarer

Postat av: Maran

Publicerad 2011-04-27 21:00:59

Förstår precis! Tills nästa gång, testa nåt av det här:

Be om namnet på den du pratar med. Du ska se vändningen... Alternativt så säger du att du spelar in samtalet.

/Maran, vis av erfarenhet he he

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-28 00:25:32

Skicka bilden till dom, den kan ju få vem som helst att räta till sig!! Huga!

Postat av: Lisa Arvidsson

Publicerad 2011-04-28 10:45:26

Hej!

Nu har Telia sett bilden... Eller jag har i alla fall sett den. Och nog instämmer jag i att du inte fick så vackert bemötande av oss! Så det ber jag om ursäkt för.

Så mycket hade min kollega i alla fall rätt i, som att vi inte kan hjälpa till med kabelanvisning och ledningskollen.

Sedan ett antal år tillbaka är det nätägaren Skanova som har ansvarat för detta, dit har man visserligen kunnat ringa. Nu har olika nätägare gått samman i och med ledningskollen - vilket säkert underlättar i vissa fall, men inte i alla, så jag förstår din frustration...

Jag hoppas att du har fått ordning på det nu i alla fall : )



Vänliga hälsningar

Lisa Arvidsson

Telia kundservice

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela