Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Socialdemokratisk lunch och Gene fornby!

Publicerad 2011-08-21 17:26:31 i Familjeliv,

Igår var jag och Ingela till Gene fornby i Gene och "kikade" lite! Fornbyn är en vikingaby som byggt upp utifrån utgrävningar en bit ifrån där man genom arkeologi dvs utgrävningar, fann en bosättning från vikingatid. Nu har man alltså byggt upp ett långhus samt smedja och en del andra små byggnader utifrån de spår man fann när man grävde mellen 1970 och 1990.

Igår var vi alltså i fornbyn på besök, där en förening i området hade en form av marknad. Vad köptes då? Jo fika förstås samt en påse mogna krusbär som några timmar senare låg i en burk som sylt. Sen visade det sig att Socialdemokraterna i Örnsköldsvik bjöd på surströmming med tillbehör, kanon där fixades vår lunch! Sen att det var "Sossarna" som bjöd, var ju ett extra bonus eftersom jag gillar "sossarnas" politik, så är det bara!!!


Utöver surströmmingen så fick vi lite annnat med, ha ha haa va bra, jag som är
såld på knappar. Bara de är åt vänster eller något annat vettigt!

Ps Inte de bästa av bilder då den är tagen med min billiga telefon! Ds

Praktisk politik är konsten att strunta i fakta! / Henry Adams

dan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela