Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Är Sverige ett neutralt land?

Publicerad 2011-03-30 16:03:37 i Politik,


Här ser vi SAAB 39 Gripen, i svenska flygvapnet betecknat JAS 39 Gripen

Jag blir så förvirrad! Är Sverige neutralt eller inte? Inte nog med att vi har stridande marktrupper i Afganistan, nu ska vi dessutom skicka ett antal JAS 39 Gripenplan till Libyen. Reinfelt säger att de ska inte anfalla elle skjuta på fientliga mål på marken, nä bara spana av. Vadå spana av??? Det kan lika väl bli så att de får fientlig eld mot sig, vad ska de göra då? Nej nej, detta hör inte ihop med Sveriges neutralitet. Det vill säga, om vi numera är neutrala? Den som lever får se!!

I krig är sanningen så dyrbar att den måste ha livakter av lögner!  / Winston Churchill

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-01 21:59:37

Vet att det här är allvarliga saker och jag har haft tankar runt det där oxå.



Meeeeen, jag kan inte låta bli:

Vet du varför de vill ha just Jas ner till Libyen??

För att de vill STÖRTA Kadaffi!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela