Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Rolig hobby men va barnsligt!?

Publicerad 2011-03-04 17:58:59 i Familjeliv,

Jag har köpt mig en pistol! Jaha och vad i hela friden ska du med den till? Är du inte väl gammal för sån skit?? Jag förstår era funderingar fullt och fast. Men nu är det så att allt vad som heter prickskytte har fascinerat mig, ända sedan barnsben. Gevär, pistol, pilbåge, darttavla eller snöboll gör det samma, bara det handlar om att skjuta prick.

Vad är det då jag har köpt? Jo en luftpistol som drivs med tryckluft från en liten patron på 12 gram. Man skjuter med 4,5 mm stålrundkulor och magasinet rymmer 19 skott. Så nu står jag i källaren eller i garaget och bättrar på min skjutskicklighet. Jag ser det åxå som ett sätt att göra lite annat än att bara ligga och lyssna på P1 eller se på TV eller DVD. Skyttet tar ju inte på den miserabla ryggen utan det fungerar hur bra som helst. Är det lätt att skjuta mitt i prick? Nej det är det definitivt inte utan tvärtom. Sedan jag började med lite skytte så har jag blivit så mycket mer imponerad av våra skidskyttar som åkerjorden runt och vinner lite här och där. Dessutom så åker de skidor vilket medför att de i skottögonblicket är både trötta och anfådda. Strongt gjort Ferry och company!!!


Riktigt kul grej det här med skytte. Nästa steg blir ett luftgevär utan kikarsikte!

Men nu är det ju fredag och då är det dax för en liten histora. Denna fredag blir det en liten kortis men det går väl bra det med?

Pappa följer lille per till skolan första gången och säger:
- Du behöver bara gå i skolan tills du är 16 år.
Per börjar gråta och frågar:
- Då kommer du väl och hämtar mig?

Ha en trevlig fredagskväll och njut nu av den goda maten och den finfina efterrätten. Ta sedan en liten "tupplur" så att ni orkar se "På spåret eller "Lets Dance". För egen del så blir det nog källaren, det är nämligen fulladdat ikväll!!!

Det viktigaste med lyckan är inte rikedom och njutning, utan aktivitet, det fria utvecklandet av förmågor, samt vänskap med goda människor!  / Aristoteles

Ps En sådan här dag går det ju inte annat än att bocka och buga för det svenska skidlanslage (tjejer som killart)!!! Tyvärr så räckte det inte ända fram, det är Northug för bra för. Han är rent av kungarnas KUNG, den rackarns Norrmannen!!!  Ds

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-03-04 20:13:46

Här finns både pistoler och geväri luftmodellen!

Vi har alltid tyckt att det är roligt att skjuta prick. Har provat att skjuta med riktiga pistoler och med en revolver en gång.

När jag var yngre sköt jag lerduvor och de flesta gångerna ägde jag grabbarna!! Nu skulle inte ryggen palla att skjuta hagelgevär men kul är det!! Så skjut på du, jag tycker det är skitfränt ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela