Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu börjar vansinnet!

Publicerad 2011-11-29 16:57:43 i Familjeliv,

Då var det då dax för årets vansinne! Jag tänker då på allt krims-krams och handelns vannsinnesfärd mot julafton! Alla dessa julbelysningar runt om i landet, på hus, i hus, i trädgård, ja snart sagt överallt lyser dessa tindrande ljus för att påminna oss om den lugna sköna julen! Skulle tro att det behövs minst ett av våra kärnkraftverk bara för att klara av julens belastningar!

Kan tyckas konstigt att jag "dissar" allt detta kring julens krims-krams och allt det tindrande vackra mysiga när jag egentligen älskar allt detta! För appropå "vansinnet", så var jag och Ingela ute och satte ut vår julbelysning på sönda-kväll. Redan i fredags började julstjärnor och ljusstakar pryda vårt vackra hem.  Ja visst rackarns är det konstigt, mycket konstigt, men sådan är jag!!! Kolla in söndagens strapats!


Ingela jobbar och sliter och jag står bara och tittar på. Jo men visst hjälpte jag lite, jag höll ju i skarvsladden!


Att hålla i skarvsladden var nog svårt för en som inte kan sätta på sig mössan på rätt sätt! Men än en gång, sådan är jag, bak å fram och in och ut, de ä Dan de!!!

OBS!!! Glöm inte att gissa på bildgåtan! torsdag är sista dag ni får gissa, för på fredag presenteras den eventuelle vinnaren! Det finns en av er som har gissat nästan rätt...

Ur en kommersiell synvinkel, om julen inte existerade så hade det varit nödvändigt att uppfinna den!  /Katharine Whitehorn

dan

Kommentarer

Postat av: Bodypalace

Publicerad 2011-12-01 11:50:26

=)

Postat av: Annica

Publicerad 2011-12-01 12:05:34

Verkar som ni inte har fått snö heller. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela