Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ryggstöd!

Publicerad 2011-10-11 21:57:59 i

Idag har jag varit på ortopedtekniska avdelningen på sjukhuset. Jag fick prova några olika alternativ för att "stötta upp" ryggen. Ett av alternativen kändes väldigt bra och gav mig en känsla av att ryggen fick både stöttning och vila, kanske svårt att förstå hur det känns men skit samma! Nu tar det cirka en vecka tills de får hem ett antal "ryggstöd" eller ryggortos som det heter. Då blir det att noggrant testa och hoppas att det kommer att hjälpa mig och min eländiga rygg! Här nedanför så ser ni hur det kommer att se ut på ett ungefär, bilden är hämtat från google.


Ungefär så här kommer det att se ut runt min ländrygg framöver. Jag återkommer här på bloggen för att berätta hur det går och visa hur min nya ryggortos ser ut!

Snabb hjälp är dubbel hjälp! / Publilius Syrus

dan

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2011-10-12 11:32:10

Nu håller vi tummarna att det här blir bra för dig.

Postat av: jessica

Publicerad 2011-10-24 00:07:38

hoppas verkligen att det kan lindra. jag provade och köpte en för några år sedan, men antar att det blev fel modell för den "kvinnliga formen" för den åker hela tiden upp i midjan, annars hade det varit skönt. jag borde kanske prova en annan modell, kanske tom en sån som på bilden, men det känndes överkurs då jag har mer ont nertill i ryggen....svårt....

lycka till!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela