Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Å en slank jag hit, å en slank jag dit, å en slank jag ner i diket!

Publicerad 2015-01-17 23:03:00 i Jakt med Dan nybörjaren!, Leva med ryggvärk!,

Oooooops!!!
 
Onsdagen skulle vigas åt skogsfågeljakt var det tänkt. Ryggen kändes förhållandevis okey, humöret på topp och både jag och Gibbe var laddade till tusen! Vad skulle det bli? En tjäder och flera orrar skulle förgylla vårt matbord framöver var det tänkt. Självförtroendet var verkligen på topp!
 
Men vad hände? Jo, skogsbilvägen smal och hal som en hockeyplan samt en förare utan erfarenhet att hantera halka med en fyrhjulsdriven bil, hade nog inte gått så mycket bättre med vår framhjulsdrivna Peugeot. Men allra mest en förare som trodde att han kör bättre än vad han uppenbarligen gör!
 
I ett motlut var det så halt att jag inte kom längre så valde jag att stanna och påbörjade att backa. När jag skulle bromsa in lite så märkte jag att jag bara gled mot diket på bilens högra sida. Oavsett om jag körde framåt eller bakåt så gled bilen sidledes. Jag försökte stanna bilen men det gick inte heller utan bilen gled baklänges och närmare och närmare kom diket. Jag hamnade i alltså i diket, som ni ser på bilden ovan. Oj oj oj vilken röra, och jag som inte ens klivit ur bilen denna fina jaktdag.
 
Det var bara att grabba tag i den monterbara spaden och börja skötta. Det tog mig två och en halv timme att komma lös och det enda glädjande i kråksången var att jag inte behövde någons hjälp att komma lös. Det var tur det för hade jag fått hjälp av någon ur "jaktgänget" jag jagar med, ja då hade jag fått höra det för all framtid och i tid och otid! Hur min trassliga och onda rygg mådde efter detta äventyr, ja det får ni räkna ut själva, de ä sanninga dä!!!
 
Det enda som jag åstadkom den jaktdagen var denna oreda i ett dike!
 
Många erövringar misslyckas snarare på grund av männens klumpighet än på grund av kvinnornas dygd! /Ninon de Lenklos
 
dan

Kommentarer

Postat av: manalg.blogg.se

Publicerad 2015-01-20 12:09:10

Hej och godfortsättning på 2015.
Det är så kul att läsa din blogg. Du skriver roligt och underfundigt.
Jag går eller snarare ligger och väntar på min första stel op.
Inget är som väntans tider. 😊
Ha det gott och håll dig på vägen // Anette

Svar: Ha ha, jag ska hålla mig på vägen, hoppas jag! Hej förresten! Kul att du tycker om min blogg, ska än en gång försöka att komma igång med kontinuerligt bloggande. Men när jag har som värst ont så orkar jag inte bry mig, och värstingont har jag mest hela tiden, så därav det magra bloggandet.Ha det gott manalg!!!!
Dan Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela