Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ödle-torpet!

Publicerad 2019-07-18 15:42:49 i Djur och natur, Leva med ryggvärk!,

Varje gång jag åker till vårt torp så hittar jag ödlor! Nästan alltid när jag går på reptiljakt så ser jag flera skogsödlor och kopparödlor (ormslå).

Så ock igår onsdag! Då fann jag fyra kopparödlor från en vuxen ner till en årsunge, dessutom fann jag en liten skogsödlehane och en höggravid hona! Tyvärr så glömde jag bort att fota skogsödlorna, då det blrjade störtregna och vi skulle precis åka hem till HEM!

Säga vad man vill men återväxten på ödlorna är säkrad, dä ä ba så!

Läs om skogsödla här och kopparödla här!

(null)
Bättre med tre olika gamla kopparödlor i handen än ett stort hål i tanden!

(null)
Så liten den är den minsta av de tre kopparödlorna jag höll i på bilden ovan!

Ps Förra året så fann jag till min stora glädje även en huggorm, vad min fru uttryckte tar vi en annan gång! Ds

Skönhet är kraftfullare än vin; den berusar både brukaren och betraktaren! /Aldous Huxly

dan

Kommentarer

Postat av: Börje Böman

Publicerad 2019-07-19 18:46:47

När man som varande ormtjusare står i begrepp att spela flöjt för huggormen bör man ha i minnet att fråga sagda orm om dess önskelåt.

Svar: Haha! Jamen du, det låter riktigt vettigt det! Ska fråga nästa huggis jag träffar om min ungdomsidol Alice Cooper duger och då med låten ”No more mr nice guy” eller ”Elected”? Jag återkommer då jag provat!!! /dan
Dan Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela