Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Mer humor!!!

Publicerad 2019-09-13 16:04:13 i Humor, Leva med ryggvärk!,

(null)

Prästen kom ut från kyrkans hus, och ute på gården träffade han Sven, som såg väldigt ledsen ut.
-Du ser ledsen ut Sven! Har du problem?
-Ja, jag har tappat bort cykeln.
-Jag har ett förslag, sa prästen.
Kom till kyrkan på Söndag och när jag läser de 10 guds bud och kommer till "Du skall icke stjäla", då ska du kolla om någon rodnar eller reagerar på något sätt.
Några dagar senare träffade prästen Sven och frågade då om det var någon som reagerade när han i Söndags läste "Du skall icke stjäla".
-Nej, svarade Sven. Men när du läste "Du skall icke hava begärelse till din nästas hustru", då kom jag ihåg var jag har ställt cykeln!!!

dan


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela