Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Jag ville ha snö och nog fick jag snö alltid!

Publicerad 2021-01-13 13:45:00 i Familjeliv, Leva med ryggvärk!,

I november och december klagade och gnällde jag över att det inte blev riktig vinter någon gång. Jag ville ha massor av snö och kallt, med andra ord en riktig vinter så som anstår de norrländska lanskapen! Men oj vad bönhörd jag blev, omän lite väl våldsamt, jag bad ju inte om allt över en natt.
 
När vi tittade ut på tisdagsmorgonen så insåg vi att här behöver det skottas innan Ingela kan ta sig till jobbet!
 
I detta läge så är en snöslunga ett måste och dessutom med tanke på mina ryggproblem enda chansen för mig att kunna ge mig på och hjälpa till med snö på vår infart!
 
(null)
Vilken start på tisdagsmorgonen! Men hon togs sig till jobbet i alla fall!
 
(null)
 Snö snö snö, underbart!!!!
 
(null)
Hela dagen var vi åtminstone fri från insyn, men saknade "utsyn"!
 
(null)
Tisdagskvällen efter fjärde omgången med slungan.
 
(null)
Väl parkera och inpackad bil.
 
(null)
Nu börjar det likna norrländsk vinter!
 
(null)
Så här såg det ut dagen efter, alltså på onsdagsmorgonen.
 
(null)
Det ryms nog inte så mycket mer här inte.
 
(null)
Fortfarande dålig "utsyn" men rätt fritt från insyn.
 
När den här nysnön har packat ihop sig kommer det inte att se så mycket ut, förhoppningsvis hinner den göra det innan nästa snöstorm är här!
 
Om arbete är hälsosamt, ge det till dom sjuka då! /Jacob Haugaard
 
dan
 
Ps Gilla gärna mitt blogginlägg nere på sidan, tack på förhand! Ds
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela